جست و جوی دوستان در فیس بوک

در ابتدای کار شما باید دوستانی را که میدانید و یا احتمال میدهید در فیس بوک عضو هستند جست و جو کنید. برای این منظور باید نام دوستتان را در نوار search بالای صفحه تایپ کنید و او را جست و جو کنید. با این کار، فیس بوک کلیه افرادی که آن نام را دارند را برای شما لیست میکند. اگر به وسیله عکس فرد مورد نظر او را شناختید گزینه Add as friend را بزنید. در غیر این صورت باید بر روی نام افراد پیشنهاد شده کلیک کنید تا به وسیله دیگر مشخصات فردی اش او را شناسایی کنید. پس از انجام این کار نوبت آن است که دیگر دوستان خود را پیدا کنید.

در سمت راست صفحه home گزینه People you may know وجود دارد. فیس بوک  با استفاده از مشخصات فردی شما مانند اسم مدرسه، کسانی را که دارای مشخصات مشترک با شما هستند، به عنوان دوست احتمالیتان در این قسمت معرفی میکند. روی گزینه See all کلیک کنید. در این صفحه شما میتوانید دوستان احتمالیتان را ببینید. ممکن است تعداد افراد پیشنهادی زیاد باشد و شما مثلا میخواهید دوستان هم مدرسه ایتان در دبیرستان را پیدا کنید. برای این کار در سمت چپ صفحه در قسمت High school نام دبیرستانتان را تایپ کنید. یا مثلا اگر اهل تهرانید، در قسمت Current city تهران را وارد کنید. با این کار فیس بوک افراد پیشنهادی را به کسانی که فقط مشخصات فوق را دارند محدود میکند.

وقتی شما دوستتان را پیدا کردید و گزینه Add as friend را زدید، یک پیشنهاد دوستی برای وی ارسال میگردد. مادامی که او پیشنهاد شما را قبول نکند، عضو مجموعه دوستان شما نخواهد شد. اگر احتمال میدهید دوستتان شما را نشناسد، میتوانید پس از زدن Add as friend از گزینه Add a personal message واقع در سمت چپ و پایین پنجره باز شده استفاده کنید و پیامی را ضمیمه درخواست دوستیتان کنید.

ممکن است یکی از اعضای فیس بوک برای شما درخواست دوستی بفرستد. در این صورت در قسمت بالا و سمت چپ home در قسمت Friend requests یک علامت قرمز رنگ ظاهر خواهد شد که با کلیک روی آن نام و عکس او را مشاهده خواهید کرد. اگر اورا شناختید، گزینه Confirm را بزنید تا در واقع درخواست دوستی آن شخص را پذیرفته باشید و دوستتان شود.

به این ترتیب هر رو ز به دوستان فیس بوکی (!facebooker) شما افزوده خواهد شد. ممکن است این دوست کسی باشد که شما پس از سالها دوباره از او خبردار میشوید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد